San Francisco Zoo

12 september 2023 - Ripon, Californië, Verenigde Staten

Maandagochtend het appartement opruimen en netjes achterlaten. Wat hebben we geboft dat we dit mochten gebruiken. Spullen weer in de auto en toen op weg naar de Zoo. Overal waar we in het verleden zijn geweest gingen we graag naar de dierentuin dus zo langzamerhand zijn we echte experts geworden. Volgens onze tom tom zouden we er in een half uur zijn, nou dat klopte , we waren 5 minuten er vandaan maar waar precies bleek een raadsel. We hadden maar 1 bordje gezien met Zoo erop en daarna wist de navigatie het niet meer.  We stonden uiteindelijk op een parkeerplaats waar we de weg hebben gevraagd aan een paar werkmensen en gelukkig  waren we er vlak bij.
Het was super rustig op deze maandagochtend wat wij helemaal niet erg vonden. De beloofde leeuw liet zich niet zien, hij zou toch niet weer ontsnapt zijn??? Jaren geleden zouden we met de kids gaan maar toen was de dierentuin gesloten in verband met een ontsnapte leeuw.
Maar goed uiteindelijk hebben we een 1 jaguar gezien, 1 neushoorn , 3 beren , 5 giraffes , 4 gorilla’s , 2 zebra’s , 2 struisvogels en 1 condor .De rest had zich verstopt in een mooi park waar men heel druk bezig was met verbouwen en verbeteren van de leefruimte voor de dieren. Voor de kinderen was er een prachtige speeltuin en daar werd goed gebruik van gemaakt want volgens mij waren daar alle andere bezoekers van de Zoo verzameld. Al met al niet de beste dierentuin die we bezocht hebben maar evengoed een hele leuke ochtend. Nog even wat gegeten in het restaurant daar en toen op weg terug naar Frank in Ripon. Helaas duurde onze reis 4 uur via de Bay bridge waar we nog redelijk konden doorrijden maar voorbij Tracy was het foute boel. Later bleek dat er een vrachtwagen met hooi in brand was gevlogen en ze nog maar 1 baan open hadden van een 4 baans weg. Ik had al een tijd een enorme rookpluim gezien en toen we er langs reden was de brandweer nog bezig met de berm te blussen. Er was nog steeds een hoop vuur.  Gelukkig hebben ze het uit kunnen krijgen hoorden we later want je hebt zo weer een bosbrand. Alles is kurkdroog daar. Om 18.15 uur waren we weer in Ripon. Daar was het bloedheet , 35 graden. Nou morgen gaan we lekker een duik nemen in het zwembad en bijkomen van onze lange dag.

1. Jeannette:
    13 september 2023
    Geniet van de rustdag, jullie hebben al heel wat moois gezien!
  2. Maartje:
    13 september 2023
    Nu even lekker relaxen en zwemmen! ❤️