Een rustig dagje bij het zwembad

13 september 2023 - Pebble Beach, Verenigde Staten

Het was wel weer even wennen aan het bed in Ripon, tenminste voor mij. Henk slaapt overal binnen 2 minuten. Het was al vroeg lekker warm , dus hebben we in het zwembad gelegen, ik zelfs nog wat baantjes gezwommen en daarna opgedroogd onder de parasol. Dit ritueel hebben we meerdere keren herhaald tot we allebei onder de rode vlekken zaten . Ik had zonnebrandspray gekocht in Bellmont, geschikt voor kinderen, dus dacht ik ook voor ons oudjes maar het bleek toch anders. Waarschijnlijk was het ook een soort zonneallergie, maar wel raar dat het ons beiden overkwam. Gelukkig waren de vlekken na een uurtje weer weggetrokken en konden we in de namiddag nog even naar de Mall in Modesto want ik wilde graag even in de opruiming kijken bij Macy. Henk en Frank gingen bonbons proeven bij SEE’S een grote snoepwinkel waar ze gratis bonbons laten proeven in de hoop datje wat koopt. Toen ik na ruim anderhalf uur klaar was met het shoppen kreeg ik een hele “ vieze man “  ( Koot en Bie ) beschrijving van het bonbons proeven en werd ik min of meer uitgedaagd het ook te proberen. Ze dachten natuurlijk dat ik het niet zou doen maar die uitdaging ging ik toch aan al vond ik het wel zielig voor die aardige verkoopster dat ze weer niets verkocht. Maar die bonbon was groot en heerlijk😜😋

Daarna zijn we lekker gaan eten bij Esmeralda, een Mexicaans restaurant in Ripon waar Frank en Judy regelmatig kwamen. En toen was er al weer bijna een dag om.

Woensdag de 13e gingen we al vroeg op pad richting Pebble Beach waar we een paar dagen in een mooi huis van een kennis mochten logeren . Dit huis wordt vaak verhuurd maar speciaal voor ons vrijgehouden. Onderweg zijn we gestopt in Santa Nella bij Andersen’s , een Deens restaurant, beroemd om de erwtensoep. Maar daar vonden we het toch een beetje te vroeg voor dus bestelden we koffie en zelfgebakken pie. Heerlijk was het en voldaan gingen we weer pad. Een prachtige rit langs de kust . Onderweg zijn we gestopt nog in Monterrey waar Henk en Frank weer even de record store bezochten waar Henk 6 jaar geleden ook al menig plaatje heeft gescoord. Ik ben ondertussen even naar een goodwill shop  geweest aan de overkant en samen met Frank naar een tweedehands boekenwinkel met een wel erg chagrijnige verkoper. Daarna in 1 ruk door naar Pebble Beach . Wat een prachtig huis was Molly’s Cove. Er waren 3  slaapkamers dus we konden kiezen. Vanuit de huiskamer met open keuken kijk je uit op een bos met voor dit gebied typische bomen die aan de takken een soort sluiertjes hebben hangen wat ze Spaans mos noemen. Voor het avondeten hebben we tosti’s gemaakt en een gewelddadige film met Nicholas Cage in de hoofdrol gekeken. Daarna nog twee potjes rummikub gespeeld en toen naar bed in onze riante slaapkamer met eigen badkamer. Overal hebben we tot nu toe onder een laken geslapen maar het scheelt hier 17 graden en dat komt door de mist. Dus toch maar die deken op het bed. Hopelijk zien we morgen de zon.

1. Jeannette:
    15 september 2023
    Weer heerlijk wakker worden met het mooie reis verhaal, genieten en een mooie tijd daar aan de kust. Slaap lekker!
  2. Aleida:
    15 september 2023
    Weer genoten van jullie reis verhaal, en de leuke foto´s