Oost West Thuis Best

10 oktober 2023 - Diemen, Nederland

En toen was het maandag 9 oktober, de dag van vertrek. Sharon had nog een stevig ontbijt voor ons gemaakt met eieren en spek en daarna hebben we de laatste spullen ingepakt. Omdat we zo weinig beweging zouden krijgen de komende uren zijn we samen met Sharon en Charly een grote wandeling gaan maken van bijna 5 km. Het was maar een klein stukje rijden en toen belandden we in een prachtige omgeving met een mooi wandelpad waar Charly ook lekker kon rennen. We liepen langs een paar kippenschuren, gelukkig geen stank, en maisvelden en zagen onderweg weer de mooiste herfstkleuren. Het was maar een paar graden boven nul dus jassen aan en flink doorstappen. Na anderhalf uur waren we weer terug bij Mike die de koffie klaar had lekker met een plak zelfgebakken bananenbrood. Toen was het echt tijd om te vertrekken dus de tandenborstels nog even in de handbagage en de duidelijke routebeschrijving die Mike voor ons gemaakt had in de hand. Afscheid nemen is nooit leuk omdat je nooit weet wanneer je elkaar weer zult zien. Maar na een snelle knuffel en een aai voor Charly gingen we op weg naar de luchthaven in Toronto. Ruim op tijd kwamen we aan bij Alamo car rental om onze Kona in te leveren. Alles ging daar zo snel dat we bijna wegliepen met de autosleutels nog in onze zak. Met de trein gingen we boven de grond naar terminal 3 waar we moesten zijn voor de KLM vlucht. Daarna duurde het nog een half uur voordat we de bagage hadden ingecheckt en door de security gingen. Om 15.00 uur zaten we aan onze laatste Tim Horton koffie met applefritter. Toen we tegen vieren naar onze gate liepen was het boarden al begonnen en konden we zo doorlopen. Het vliegtuig was lang niet vol en we hadden prima plaatsen met een lege stoel naast ons. We vertrokken 5 minuten eerder en de vlucht zou zes en half uur duren wat precies klopte want we landden om half 6 op Schiphol en waren al voor 6 uur bij de bagageband. Ik was nog even bang dat Maartje er nog niet zou zijn maar die angst was ongegrond want toen ik aan kwam lopen zag ik haar al voor het raam staan.

Al met al hadden we een geweldige vlucht terug met heerlijk eten en drinken aan boord. Een mooi eind van onze heerlijke vakantie die zonder onze lieve familie lang niet zo leuk zou zijn geweest. Nadat Maartje ons veilig had thuisgebracht lieten we de koffers nog onuitgepakt en zijn we een paar uurtjes gaan slapen. Ik tot half 2 in de middag, Henk iets korter . Daarna hadden we energie genoeg om de koffers uit te pakken , de eerste was in de machine te doen en wat boodschappen bij de Jumbo te halen.  Met dit laatste verslag is mijn hele reisverhaal klaar en kan ik gaan beginnen met mijn fotoboek , maar….. eerst even bijkomen van alle indrukken en nagenieten.

1. Cor and Jane:
    12 oktober 2023
    Glad to hear you are safely home! It was great to see you guys and please know you have a standing invite to visit us; whether we are in Los Angeles or Seattle!
  2. Daan:
    Welkom thuis!!!!
  3. RoVo:
    12 oktober 2023
    Welkom thuis en heerlijk nagenieten van al die mooie indrukken