In plaats van fietsen toch maar wandelen!

10 september 2023 - Belmont, California, Verenigde Staten

Zondag zouden we weer naar San Francisco gaan maar we waren na gisteren toch wel wat vermoeid en dus besloten we de dag rustig te beginnen. Omdat wandelen goed is voor de rug ging ik op zoek naar een bestemming in de buurt zodat we niet weer uren in de auto hoefden te zitten. Op nog geen half uurtje vanaf ons appartement was een heel groot park, het Edgewood Park en natuurreservaat dus de keuze was snel gemaakt. Nog een voordeel was dat er geen fietsers  in mochten. Nou we hebben genoten, ruim twee en een half uur gewandeld door bosrijk gebied, maar ook hele stukken langs grasland dat er wel heel droog en geel uit ziet. We hebben 3 hagedissen gezien maar helaas waren we niet snel genoeg om ze op de foto te krijgen. Volgens de folder bij de ingang zouden we ook coyotes, herten, wasberen en stinkdieren kunnen tegenkomen maar helaas…. Maar niet getreurd maandag gaan we naar de Zoo in San Francisco en kunnen we ons hart ophalen. De vergezichten onderweg waren niet te beschrijven , maar na een toch wel steile klim naar het hoogste uitkijkpunt  keken we uit over de de baai en konden we zelfs Menlo Park zien liggen. Dit uitzicht was het hoogtepunt van onze wandeling. Er waren nog 2 dapperen die de klim hadden aangedurfd en die hebben een mooie foto van ons gemaakt als bewijs. Dit stel woonde in Redwood City en kwamen vaker in het park. Op de terugweg hebben we wel heel voorzichtig moeten doen want de afdaling langs de andere kant van de heuvel was erg steil.We waren kapot de rest van de dag dus lekker op ons balkon bijgekomen met een Mexicaans biertje nadat we onderweg even wat bij de supermarkt hadden ingekocht.
Gelukkig lag er in de badkamer nog een doosje tijgerbalsem , want dat hadden we wel weer nodig.

1. Jeannette:
    12 september 2023
    Even rustig aan noemen jullie dat😘, prachtig daar, slaap lekker!
  2. Maartje:
    12 september 2023
    Ziet er weer super mooi uit! En af en toe ook even de beentjes omhoog hè 😉 Dikke kus 😘
  3. Aleida:
    12 september 2023
    Stappen teller maakt overuren. weer mooie foto´s. En een biertje na afloop lekkerrrrrr