Onze roadtrip is over, terug naar Guelph naar Mike, Sharon en Charly

7 oktober 2023 - Guelph, Canada

De laatste nacht in Gananoque was een lange. Slecht geslapen want het leek alsof het bed nog harder was dan de nacht ervoor. Na een hete douche viel het allemaal wel weer mee. Spullen ingepakt , nog even een koffie gehaald bij de Howard Johnson receptie en toen weer op weg. De zon scheen weer en het was rustig op de weg. We hadden besloten om deze keer geen rustige wegen te nemen maar de snelweg 401 naar Toronto. Na een uur of 2 besloten we te stoppen bij een picknickarea langs de weg . Daar hebben we lekker in het zonnetje wat gegeten en gedronken uit de cooler. Het was inmiddels al weer 23 graden. Toen weer op weg en naarmate we dichter bij Toronto kwamen werd het steeds drukker en hadden we ook te maken met langzaam rijdend verkeer. Toch hebben we onderweg weer genoten van die prachtige herfstkleuren overal. Ben wel benieuwd of dat in Holland ook al een beetje gaat komen. Tegen drieën weer gestopt voorbij Toronto voor een plaspauze en een sandwich bij subway. Daarna was het nog een uurtje rijden naar Guelph. We werden enthousiast ontvangen door Sharon en Charly en even later konden we ook Mike weer begroeten die net terug was van het werk. Omdat het zonnetje nog scheen zijn we nog even in de tuin gaan zitten tot het toch wel wat frisjes werd. Sharon had weer heerlijk gekookt. We worden toch zo verwend. Ik hoop dat ze gauw weer eens naar Holland komen zodat wij hun in de watten kunnen leggen. Daarna de zwemkleding aan en in de hot tub. Wat is dat zalig en door de bubbels krijg je ook nog een heerlijke massage. Daarna hielden we het nog een uurtje vol maar zijn toen naar bed gegaan. Je wordt altijd zo rozig van dat gebubbel.

Vandaag, zaterdag zijn we Guelph in geweest om nog wat laatste cadeautjes voor de kleinkinderen te kopen. We moesten verschillende winkels af maar zijn uiteindelijk geslaagd. Sharon ging gezellig met ons mee en Mike was bezig om het zwembad winterklaar te maken. Helaas waren de weergoden niet met ons vandaag want de wind stak op en de donkere lucht die er aankwam beloofde niet veel goeds. De temperatuur scheelde meer dan 10 graden met gisteren dus was het gewoon koud, dus dikke vesten aan. Helaas begon het toen te regenen ook dus moesten we wel weer gauw ergens naar binnen. Die arme Mike kon bij het zwembad weer helemaal overnieuw beginnen. Had hij net alle bladeren en andere troep uit het zwembad gevist dreef er door de wind en de regen weer van alles in het water. Uiteindelijk heeft hij besloten het maar een andere keer af te maken , als het weer wat opknapt. Maar voorlopig wordt het hier alleen maar kouder! Maar goed maken we dat ook nog mee. Na weer een heerlijke maaltijd zijn we weer in de hot tub gegaan; Ik raak er verslaafd aan ! Morgen nog één keertje gelukkig! Toen we net weer aangekleed waren kwam er visite. De zuster van Sharon, Brenda met haar zoon Travis waren op doorreis naar familie , twee en half uur verderop voor Thanksgiving en kwamen ook een nachtje logeren, dus volle bak hier. We hebben nog gezellig met elkaar gepraat maar zijn toch om half 11 richting bed gegaan want Sharon moet morgen al om 06.00 uur beginnen met werken en de andere logees hebben al vroeg morgenochtend een ontbijtafspraak met weer andere familie in downtown Guelph. Wij gaan morgen alvast kijken of we alles in de koffers kunnen krijgen en als het goed weer is nog wat rondrijden hier in de buurt. We moeten wel weer eind van de middag terug zijn want dan komen Tante Adrie, Melissa, Brett en Nora en Amanda. Net zoals 8 jaar geleden vieren we met z’n allen Thanksgiving met wederom lekker eten en gezellig bij elkaar zijn al zullen we ook in gedachten zijn bij degenen die er toen bij waren en die we nu zo erg missen: Judy en Oom Karel.

1. Jeannette:
    8 oktober 2023
    Zo...wat hebben jullie een mazzel gehad met het mooie weer de afgelopen 5 weken als ik het zo lees, heel fijn. Nog even genieten van jullie familie op Thanksgiving! Veel plezier vandaag😘
  2. Marjan:
    8 oktober 2023
    Jeetje Netty en Henk. War gaat de tijd snel. Al bijna 5 weken weg. Kan me voorstellen dat jullie van de mooie kleuren in de natuur genieten.
    Wat hebben jullie veel ondernomen.
    Geniet nog even heerlijk bij je familie.
    Lieve groet Klaas en Marjan
  3. Aleida:
    8 oktober 2023
    Lieverds wat is het snel gegaan, heel veel gezien en beleeft . genieten met de familie. nog veel plezier