Carmel aan de zee

14 september 2023 - Carmel-by-the-Sea, California, Verenigde Staten

Donderdagochtend even rustig aan gedaan. Ik had niet al te best geslapen dus moeite met opstarten. We zouden naar Carmel gaan langs de 17- mile drive. De zon liet zich weer niet zien helaas maar de temperatuur viel mee, zo’n 19 graden. In Carmel was het gezellig druk. Wat een leuk stadje is het toch met al die kunstgalerijen en aparte winkeltjes. Helaas was ons budget niet toereikend anders hadden we wel een mooi schilderij gekocht. We hadden een heel leuk gesprek met 2 dames in een galerij. Zij runden daar de boel en wisten ons een heleboel te vertellen van de schilders waarvan ze stukken hadden hangen. Ik ging ook nog even kijken bij een winkeltje met van alles en nog wat maar ook daar was een heel leuk truitje afgeprijsd nog 120 dollar……Verder was er ook nog een winkeltje met 2 muizenhuizen in de etalage. Dat was wat voor Danneke geweest.

Er was ook een weekmarkt met groenten, fruit en honing e.d. Met op elke hoek een gitaarspelende zanger die o.a. Beatles liedjes speelden, wel een beetje vals maar dat mocht de pret niet drukken.  Daarna zijn we naar het strand gegaan waar we 23 jaar geleden ook met de kinderen zijn geweest. Het was aardig rustig wat logisch is want ook hier in Californië zijn de kinderen weer naar school. Het was heerlijk aan het strand, jammer dat de zon niet goed door kwam maar het was niet koud. Omdat we wel een beetje trek kregen zijn we naar het restaurant gegaan waar Frank regelmatig met Judy kwam en waar wij 6 jaar geleden ook eens een keer hebben gegeten samen. Het is een Libanees restaurant maar ze hebben ook Turkse en Griekse dingen. Wij hebben een soort wraps gegeten met pittige worstjes en met veel groenten erin. Het was heerlijk met een lekker glas wijn erbij. Op de terugweg gingen we weer een stuk van de 17-mile drive via een nogal bochtige weg en toen werd ik achterin een beetje wagenziek dus beter van plaats geruild met Henk , voorin had ik er gelukkig iets minder last van.  Bij een stop onderweg bleef Henk in de auto want z’n rug speelde weer op. Frank en ik spraken daar met een gekke Fransman die toen we hem gedag hadden gezegd  in het Frans een heel gesprek met ons begon …in het Frans. We probeerden nog wat terug te zeggen maar no way . Gelukkig werd zijn vrouw ongeduldig. Frank en ik hadden er geen woord van verstaan 😜 Bij de volgende stop bij de Lone Cypress ontmoetten we een jong stel uit Dortmund Duitsland . Gelukkig konden we elkaar toen wel verstaan. Ze waren op weg naar San Diego  en zouden daar haar broer ontmoeten. Daarna hebben nog prachtige foto’s gemaakt en eenmaal thuis in Molly’s Cove hebben we ons diner maar overgeslagen want we zaten nog vol van de late lunch. Wederom een geslaagde dag!

Vrijdag zijn Henk en ik samen naar Pacific Grove gegaan. Ook een kleine stad aan de weg tussen Carmel en Monterey. Henk heeft daar weer lekker kunnen praten met een zielsverwant, ene Bob die eigenaar was van een tweedehands recordstore en vroeger ook in een band , de tomb-weavers gespeeld en ook groot fan was van The Guess Who , net als wij. Ik ontdekte dat alles pas later want ik was wandelen in het centrum van het stadje. Prachtige huizen en winkeltjes en zelfs een echte poppenwinkel waar wel 20 dames  zich bezig hielden met het repareren van antieke poppen.Ik mocht niet in de winkel foto’s maken maar van de etalage heb ik wel een paar foto’s. Ik heb daar zeker een uur rondgewandeld en ben toen weer naar de winkel van Bob gegaan . Na nog wat foto’s van de beide heren gemaakt te hebben zijn we even wat aanvullende boodschappen gaan doen bij een soort foodmarket en toen doorgereden richting Monterey naar de platenzaak waar we woensdag ook waren geweest. Ik ben ondertussen even naar de grote CVS geweest, een soort Kruidvat maar dan groter en heb daar een verjaardagskaart voor Sue gekocht, Judy’s beste vriendin die zondag haar verjaardag met ons komt vieren. Volgens Frank wordt ze 80 ! Henk was ook al op weg naar de auto zag ik toen ik aan het afrekenen was dus daarna konden we weer op de terugweg naar Pebble Beach om Frank op te halen want we zouden naar Carmel Valley gaan omdat daar de zon scheen. Ik stop nu even, ga morgen weer verder want het is hier allang bedtijd.

1. Jeannette:
    Prachtige foto's😊
  2. Edward:
    16 september 2023
    Wij zijn een aantal jaar geleden tot aan Big Sur gereden. De kustweg is prachtig (als de zon schijnt)
  3. Aleida:
    16 september 2023
    Weer prachtige foto´s, en een leuk verslag