Een onbeschrijfelijke mooie rit van Midland naar Huntsville

26 september 2023 - Huntsville, Canada

Als ik dit schrijf is het pikdonker om ons heen. We zitten midden in een bos voorbij Huntsville in een B en B gerund door een Hollands stel: Astrid en Peter. Ze zitten hier al 12 jaar en hebben een gedeelte van hun soort Blokhut gereserveerd voor gasten. Twee appartementen verhuren ze .
Na een uitgebreid ontbijt in de Midland Inn hebben we er de tijd voor genomen om hier te komen. Mike had ons aangeraden om een route te rijden via Bala, Port Carlin en Rosseau naar Huntsville. Wat was dat een prachtige rit door sprookjesachtig landschap. Hij had niets te veel gezegd. In 1 woord geweldig! We zijn gestopt voor koffie en wat lekkers in Gravenhurst vlakbij een haventje waar de oude stoomboot van de Muskoka Steamships sinds kort weer wordt gebruikt voor rondvaarten. Deze boot, de Segwun was tot ver in de jaren 50 van de vorige eeuw nog in gebruik als postboot. De Segwun begon zijn eerste reis in 1887 en is daarmee de oudste Royal Mail boot.

Natuurlijk hebben we weer veel foto’s gemaakt onderweg maar geen enkele foto geeft de echte pracht weer die wij onderweg zagen. Terwijl ik in de rijdende auto zat te filmen  stak er een hertje over. Als je goed kijkt zie je het op het filmpje. Tegen drie uur waren we in Huntsville waar we de auto op een parkeerplaats hebben gezet en even zijn gaan rondwandelen. Het lijkt ons een leuke plaats en we zagen aardig wat restaurantjes maar voor vandaag hebben we wat uit de diepvries meegenomen bij de Walmart want soms moet je op de kleintjes letten hè?  De weergoden zijn ons nog steeds goed gezind en volgens de weerberichten blijft dat ook zo.  Na een uurtje hebben we de auto weer gepakt en moesten we nog zo’n kwartier rijden om bij onze BenB te komen. Morgen gaan we na het ontbijt dat Astrid en Peter voor ons gaan maken naar het Algonquin park en zijn we van plan een mooie wandeling te gaan maken en het park verder te verkennen ( met de auto natuurlijk ). Ben zo benieuwd!