Een hele dag Algonquinpark

27 september 2023 - Huntsville, Canada

Vanmorgen eerst lekker ontbeten in de keuken van Astrid. Ze had een heel apart ontbijt voor ons gemaakt . Een bakje met een soort hete granenpap met daardoor gemengd heel veel gepureerde bosvruchten en daar bovenop een hele lading verse bramen en frambozen. Het smaakte heerlijk maar vulde behoorlijk. Ze had ook nog verse muffins gebakken maar die hebben we voor onderweg meegenomen en bij de koffie lekker opgepeuzeld. We halen hier in Canada elke dag een Coffee to go bij Tim Horton’s en dat bevalt heel goed. Vandaag gingen we naar het Algonquin park en vanuit Huntsville neem je dan de Highway 60 die door het hele park gaat. Wij gingen het park in bij de Westgate en hebben daar een dagpas gekocht voor 21 dollar. Zonder zo’n pas mag je nergens stoppen onderweg, alleen maar doorrijden.  Wij zijn heel veel gestopt en hebben een paar mooie wandelingen gelopen. Bij East Beach van het Lake of two rivers zijn we het eerst gestopt , we waren bijna de enigen. Prachtig was het en we hebben daar mooie foto’s gemaakt. De volgende stop was bij Spruce Bog waar we gewandeld hebben over een boardwalk, wat maar goed was want grote delen van het gebied daar bestaat uit een soort moeras. Hier waren voornamelijk oudere mensen dus dat kwam voor ons goed uit😜 Tot nu toe hadden we onderweg slechts een Racoon gezien die de weg overstak en een grote vogel die wel wat op een roodborstje leek. Bij het infocentrum hing een bord waar je op kon schrijven welke dieren je die dag had gezien. Er was iemand die een beer met 2 jongen was tegengekomen. Nou wij dit keer niet maar we hebben evengoed genoten van de prachtige natuur. Na de boardwalk zijn we naar het Algonquin visitors Centre gegaan en hebben daar even een zakje chips gekocht en rondgekeken . Er was een uitzichtpunt waar we over de bomen konden kijken en foto’s hebben genomen. Ook was er een museum waar je alles van de geschiedenis van het park kon bekijken en lezen. Daarna zijn we weer in de auto gestapt en teruggereden op de 60. Nu gestopt bij een lookout die na een halve kilometer te hebben geklommen uitkwam op een parkeerplaats . Helaas stond onze auto op de parkeerplaats een halve km terug dus rechtsomkeer. We hebben nog gezocht naar een zijweg maar mooi niet. Bij onze parkeerplaats aangekomen kwam er een groep Indiase jongens die ook aan het zoeken waren en suggereerden dat iemand misschien de bordjes had verwisseld want ze hadden elke mogelijkheid geprobeerd en kwamen ook steeds op het zelfde punt uit. Wij waren het zat en besloten een plek te zoeken waar we iets konden eten. We zijn toen gestopt bij de Two Rivers store en hebben daar crackers met kaas gekocht en appelsap en zijn toen lekker gaan uitrusten aan een picknicktafel. Daarna besloten we terug te gaan omdat het al bij vieren was en we ook nog proviand moesten inslaan voor de komende dagen. Onderweg was de natuur met de zon erop zo mooi dat we toch nog gestopt zijn bij het Canoe Lake maar daarna moesten we echt terug. Henk wilde een paar biertjes halen maar ze verkochten die niet bij de Wallmart  en we hadden geen zin meer om naar de andere kant van het dorp te gaan dus doen we het heel gezond met Bud 0.0 want die hadden ze wel. Om 19.00 uur waren we thuis en toen begon het al donker te worden. De nieuwe gasten van het andere appartement , Oostenrijkers , gingen net weer op pad. Er zou een lichtjestoer zijn in Huntsville. Nou ons kreeg je met geen stok de auto meer in. Morgen weer een nieuwe dag. Gelukkig hebben we een magnetron en eten we een heerlijke Shepperds Pie met een vruchtenyoghurt toe. Ik lijk m’n moeder wel , die eet ook steeds meer uit de magnetron😂

1. Jeannette:
    🥰 prachtig!
  2. Adriana kors:
    Wat mooie foto’s.
  3. RoVo:
    28 september 2023
    Dit is herfst op z’n best, kleurenmozaïek en mooi weer.
  4. Aleida:
    28 september 2023
    Prachtig, mooie foto´s met al die kleuren