Muir Woods

7 september 2023 - Belmont, California, Verenigde Staten

23 jaar geleden waren we  naar de California Redwoods geweest in Muir Woods samen met de kinderen maar toen hebben we er een uurtje rond gelopen omdat we ook nog naar Sausalito wilden. Heel indrukwekkend vonden we het toen al maar nu hebben we er echt de tijd voor genomen. De bomen ook wel Sequoia sempervirens genoemd vind je langs de Pacific kust van Zuid Oregon tot in California. Ze zijn 2000 jaar oud en kunnen wel 125 meter hoog worden. In Muir Woods is de hoogste Redwood ongeveer zo hoog als een 23 verdieping hoge flat. Vanaf Belmont doe je er ongeveer anderhalf uur over om er te komen. De meeste tijd ben je kwijt doordat je over de 19th Street rijdt die naar het lijkt wel 50 stoplichten heeft. Deze weg komt uit op de Golden Gate Bridge. Daarna is het een prachtige tocht langs een smalle weg met haarspeldbochten en afgronden waar ik op de heenweg geen last van had maar op de terugweg des te meer. Ik denk dat het eenvoudiger is als je zelf rijdt. Je kunt niet op de bonnefooi naar Muir Woods gaan want ter plekke kun je geen parkeerplaats reserveren, dat moet je thuis doen via internet. Wij hebben dat gelukkig gedaan en ook een tijd afgesproken. we waren wat te vroeg maar dat was geen punt werd er gezegd maar de parkeerplaats was vol en gelukkig reed er net iemand weg zodat we een mooi plekje hadden en niet te ver hoefden de lopen naar de ingang van het park.
Eenmaal in het park kun je verschillende trails lopen. Wij hebben de langste gelopen en soms geen mens gezien. Wat een ervaring, je voelt je zo nietig bij die enorme bomen. Er werd ook heel veel onderhoud gepleegd daar maar dat hadden ze keurig opgelost, uiteindelijk kom je na 2 uur toch weer bij het  beginpunt uit. Rond half vier waren we weer terug in Belmont. Even uitgerust en toen weer de berg af naar The Tavern, een restaurantje waar ze Happy Hour hadden. We hebben er heerlijk gegeten met een grote IPA bier erbij en daarna nog even naar de Safeway om de boodschappen aan te vullen. Het teruglopen de heuvel op was net weer even te veel voor niet alleen mijn rug, maar ook die van Henk. Nu lekker chillen en morgen naar de Ashbury Heights in San Francisco .

1. Maartje:
    8 september 2023
    Ziet er prachtig uit! Dat het alweer 23 jaar geleden is dat we daar waren wow! Zullen we binnenkort even zoek de verschillen doen 😉 dikke knuffel 😘
  2. Netty van Rossem:
    8 september 2023
    Goed idee! Alleen was er deze keer geen Californian barking spider!
  3. Daan:
    Wauw wat een bomen zeg
    Prachtig!
  4. Fred Harms:
    8 september 2023
    Dat is echt een mooi uitstapje. Prachtig die monumentale bomen. Alleen roept het wel de vraag op: komen er nu 2 bomenfluisteraars terug?😊
  5. RoVo:
    8 september 2023
    Prachtige plaatjes en indrukwekkend.
    Bomen anderhalf keer de Westertoren onvoorstelbaar
    Inderdaad een mooie ervaring. Geniet ervan. Groetjes Ron en Yvon
  6. Aleida:
    8 september 2023
    Weer genoten van je verslag en de mooie foto´s
  7. Jeannette:
    9 september 2023
    Heel bijzonder, wat is de natuur toch prachtig.
    Geniet nogmaals van deze mooie ervaring.
    Fijne vakantie met lieve groetjes,
    Jeannette en Ton.