Dag 2 en 3 in Ripon

4 september 2023 - Ripon, Californië, Verenigde Staten

We hebben behoorlijk last van een jetlag, duiken al om 21.30 uur ons bed in en zijn dan om 04.00 uur klaarwakker. Maar goed dat zal elke dag wel beter gaan. Het leven hier is goed. Lekker weer , niet te warm. We kwamen erachter dat Ripon vroeger Stanislaus City heette omdat het aan de rivier Stanislaus ligt en bekend is om de amandel productie. Hoewel er een aantal snelwegen dichtbij zijn is de natuur hier erg mooi. Overal staan rode en witte acacia bomen vol in bloei en langs de Stanislaus rivier staan reusachtige bomen. Vrijdag , onze eerste dag kregen we een rondleiding van Frank in Ripon, een leuk stadje met een mooi historisch centrum, gingen lunchen in zijn stamcafé Huckleberry’s  in Modesto samen met Ron, onze achterneef. Het eten was heerlijk, echt bayoufood dus heel erg voedzaam 😜 Heel erg vriendelijk was het personeel , ze dragen Frank op handen. Daarna naar Raspoetin, een Vintage warenhuis met vooral voor Henk heel veel vinyl. Gelukkig was er voor mij ook genoeg te zien. We zullen er nog wel terugkomen. Omdat het dit weekend Labour day weekend is blijven we lekker dichtbij huis. Gisteren nog wel een simkaart geregeld voor onze extra telefoon zodat we makkelijk in Amerika en Canada kunnen bellen. Vandaag zijn we sinds een hele lange tijd weer naar de kerk geweest samen met Ron, zijn vrouw Paula en Frank in  the Cavalry Reformed Church. Een mooie ervaring; de dienst werd begeleid door een echte band die waarschijnlijk hoge ogen konden gooien op een ander podium. Ik vond het wel allemaal een beetje lang duren maar na afloop maakte de koffie en heerlijke koek en gebak heel veel goed. Erg leuk was om een aantal mensen daarmee ontmoeten, de meesten waren ooit afkomstig uit Holland en een hele oude mevrouw sprak het ook nog heel goed. Daarna lekker naar huis terug en het zwembad in, de BBQ ging aan, wijntje erbij; wat wil een mens nog meer, nou…. een wandeling maken naar het Mavis Stouffer Park waar hele families aan het bbq-en waren. Prachtige omgeving, er was een vlindertuin, prachtige planten, mooie wandelpaden. Al met al een prima afsluiting van weer een hele gezellige dag samen met mijn familie, die het nog steeds heel erg moeilijk heeft zonder hun Judy maar dat geldt voor mij ook, dus het is heel fijn om herinneringen op te halen en veel over haar te praten.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl