Carmel Valley

15 september 2023 - Pebble Beach, Verenigde Staten

In de Valley was het heerlijk zonnig, dus hebben we een restaurantje opgezocht om wat te eten. Het bevalt zo goed om laat te lunchen en licht te dineren ( dat betekent een boterham ). We hebben lekker buiten gegeten ; Henk pannenkoekjes , Frank een hamburger en ik een heerlijke salade met een tonijn-steak , ansjovis en heel veel olijven! Dat was lang geleden dat ik zo lekker tonijn heb gegeten. De laatste keer was met ons eetclubje RoVoDiRuNe achter de Lutherse Kerk in Amsterdam, dat restaurant is nu al lang weg .
Omdat Jeffrey’s een ontbijt/lunch restaurant was gingen ze om 15.00 uur dicht maar wij mochten nog even blijven zitten van onze aardige waitress Salsa die ons alles over haar toekomstplannen vertelde. Ze wilde de wereld over reizen en daarom had ze twee banen zodat ze goed kon sparen. Geweldig van zo’n meisje van 20. Uiteindelijk toch maar opgestapt want Heidi, een collega van Salsa trok zowat de stoelen onder ons vandaan om op te stapelen… die kreeg dus geen fooi van Frank. We zijn toen nog een stuk gaan rijden richting Salinas waar het landschap weer heel anders was. Op de terug weg nog even langs het Big Sur winkelcentrum waar we jaren geleden zulke leuke winkeltjes hadden gezien maar het leek wel uitgestorven daar. Alles was om 16.00 uur dicht gegaan. Helaas pindakaas! Dan maar terug naar Pebble Beach! Even een sanitaire stop en wat gedronken en toen zijn Henk en ik gaan lopen naar Seal Rock en Bird Rock , 2 stops op de 17- mile drive. Een prachtige wandeling van een mijl. Onderweg kwamen we een groepje herten tegen en hoorden we in de verte de zeeleeuwen . Via een pad door de felkleurige begroeiing daar kwamen we op het strand waar heel veel meeuwen zich al verzameld hadden voor de nacht. Het was dan ook al bij half 8. Daarna weer omhoog via een pad naar Birdrock en daar hebben we de mooiste foto’s gemaakt. We hoorden veel zeeleeuwen blaffen maar door al die vogels hebben we ze niet gezien. Er waren een paar mensen met een verrekijker en die zagen ze wel. Tegen 8 uur zijn we weer teruggelopen naar Molly’s Cove, ons huis en kwamen weer de hertjes tegen maar nu waren ze op het golfterrein aan het grazen.Daarna smaakten de boterhammen met kaas overheerlijk !
Nu alweer de laatste avond hier. We hebben hem goed afgesloten met een spannende film en popcorn !

1. Jeannette:
    Goede reis morgen!
  2. Daan:
    17 september 2023
    Zijn de 5 weken alweer voorbij nee toch!
  3. Maartje:
    17 september 2023
    Ziet er prachtig uit paps en mams 😘
  4. Netty van Rossem:
    19 september 2023
    Nee Daan, we gaan woensdag naar Canada vliegen!