Onze laatste hele dag in Ripon

20 september 2023 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Mijn laatste verhaal kwam niet helemaal goed door geloof ik. Ik weet niet wat er is gebeurd maar bij het doorsturen zei het systeem elke keer dat er een error was dus iedereen heeft wel 5 mails gekregen geloof ik. Nu staat het verhaal er twee keer in maar ja, beter twee dan geen.
Dinsdag de 19e was onze laatste hele vakantiedag bij Frank. We besloten een mooie wandeling te gaan maken bij Oakdale, dat was drie kwartier rijden vanaf Ripon. We namen de scenic route en dat was heel leuk. Langs amandelbomen, fruitbomen, fruitstalletjes en een paar leuke dorpjes kwamen we uit bij het Knights Ferry recreation area. Helaas is de oude overdekte brug over de rivier Stanislaus gesloten maar we hebben daar lekker gewandeld en genoten van de natuur. Heel veel roofvogels boven ons hoofd, prachtige rotspartijen , dus veel klimmen. Wij hebben het echter rustig aan gedaan , onze vakantie duurt nog langer. Toch wilde ik proberen boven op een rots te komen en dat lukte. Henk maakte de foto met mijn toestel en je raadt het al…..nergens meer te vinden. Helaas ! Verder lukten ze gelukkig wel. Omdat we al vroeg op weg waren gegaan was het nog heel rustig zowel op de weg als op onze wandeling. Toen we terug kwamen werd het drukker. Onze auto stond op een groot parkeerterrein die bewaakt werd door een heuse sherrif . Je moest 10 dollar parkeerkosten betalen bij een ticketmachine. Helaas waren er een paar ongelukkigen die al een parkeerboete hadden gekregen. Wij zijn daarna terug gereden via een andere mooie route naar Oakdale en hebben daar getankt en koffie gehaald. Volgens de mevrouw bij de kassa zijn we na deze tocht in Oakdale en Knights Ferry voor ons leven aangestoken door de Oakdale Bug. Het valt me tijdens onze reis wel op dat de mensen hier overal zo vriendelijk zijn en behulpzaam in de shops en restaurants en altijd tijd hebben voor een praatje. De enige uitzondering daarop was een zure vent in een tweedehands boekwinkel in Cannery Row want die zei geen woord.

Op de terugweg naar Ripon zijn we gestopt bij een grote fruitschuur langs de kant van de weg en hebben daar de lekkerste aardbeien sinds tijden gekocht voor 10 dollar. Ruim anderhalf pond denk ik wel. We hebben ze ‘s avonds lekker op vers brood gegeten. Na thuiskomst zijn we lekker het zwembad ingedoken en daarna met een boek op de zonnestoelen. Heerlijk !

Vandaag de 20e hebben we de koffers ingepakt op ons gemak en de huurauto van Frank teruggebracht want Frank z’n auto was ook weer klaar bij de garage. Begin middag zijn we naar Belmont gereden naar het appartement want dat is dichter bij het vliegveld en daar zit ik nu mijn verhaal te schrijven terwijl de mannen nog even naar de Record Man zijn in Redwood City.
Straks nog samen een hapje eten hier in de buurt en dan naar San Francisco AirPort op weg naar Toronto Canada.

Wat hebben we tot nu toe een heerlijke vakantie mede dankzij de tomeloze inzet van Frank. We zullen elkaar wel erg gaan missen denk ik.

1. Maartje:
    Gaaf!
  2. Jeannette:
    Prachtig😍
  3. Fred Harms:
    21 september 2023
    Mooie reis en leuke verslagen; fijn dat je dit met ons deelt.😊👍
  4. Aleida:
    Prachtig, goede reis verder